Stedentrip Verona per trein

Reis per trein naar Verona, de stad van Romeo en Julia. Deze voor velen nog onbekende stad biedt veel prachtige bezienswaardigheden. Niet voor niets is Verona door UNESCO is uitgeroepen tot werelderfgoed. Tijdens deze reis kunt u bovendien optioneel ook een dagje Venetië bezoeken.

incl. ligcoupé in de nachttrein
optioneel dagtrip Venetië
UNESCO-binnenstad Verona

Bezienswaardigheden Verona

Een stedentrip Verona is zeer de moeite waard. De historische stad werd gesticht in de 1e eeuw voor Christus. Dat de stad een rijke historie heeft is nog altijd goed te merken. Indrukwekkend is bijvoorbeeld de oude Romeinse Arena. Ook bijzonder is de Kathedraal van Verona. Maar Verona is misschien wel het meest bekend als de stad van Romeo en Julia. Het balkon van Julia is tegenwoordig een ware toeristische attractie. Gezellig is ook het Piazza delle Erbe, een levendig plein in het midden van het centrum. Maar bij een stedentrip Verona mag ook een bezoekje aan de Ponte Pietra niet ontbreken, dit is de brug over de rivier de Adige.

Dagje Venetië

Vanuit Verona is het ook prima mogelijk een dagje Venetië te doen. Om 9:22 uur vertrekt u per regionale trein vanuit Verona naar Ventië, waar de trein om 10:50 uur aankomt op station Santa Lucia. Vanaf hier kunt u prima de stad verkennen. Het openbaar vervoer bestaat hier niet uit bussen, maar uit een netwerk van boten. Vanaf het treinstation is er bijvoorbeeld een bootverbinding naar het San Marco-plein. Tot en met 21:10 uur rijdt er elk uur een regionale trein van Venetië terug naar Verona.

Over de treinreis naar Verona

Bij de stedentrip Verona reist u per nachttrein. Reizen terwijl u slaapt, wel zo comfortabel. Als u wakker wordt, bent u in de Oostenrijkse Alpen. In de nachttrein boeken we standaard een ligplek in een gedeelde coupé. Het is echter mogelijk tijdens het samenstellen van deze reis te kiezen voor een privé coupé ('andere kamerkeuze').

In Innsbruck heeft u een ruime aansluiting op de trein naar Verona. Deze trein rijdt door een prachtig berglandschap.

Verblijf Verona

Het verblijf is in Verona nabij het station (10 minuten lopen) in een goed gewaardeerd viersterrenhotel, inclusief ontbijt. We boeken voor u standaard de Klassieke kamer (economy). Het oude centrum is op ongeveer 20 minuten lopen vanaf het , of bereikbaar per bus. De bushalte is op 7 minuten lopen van het hotel.

De Stedentrip Verona & Venetië valt in de categorie treinreizen Italië.

Reisschema

dag 1

Per nachttrein naar Oostenrijk

Vandaag (donderdavond) stapt u in Amsterdam, Utrecht of Arnhem in de nachttrein naar Innsbruck. De trein vertrekt normaal gesproken om 19:30 uur uit Amsterdam, in sommige periodes vertrekt de trein een half uur eerder (en wordt er niet gestopt te Arnhem).

Nightjet (nachttrein): lig- en slaaprijtuigen

lees meer
dag 2

Per trein naar Verona

Als de trein stipt is komt de trein rond 9:15 uur aan in Innsbruck, in de praktijk is de trein vaak later. Om 11:24 uur vertrekt u vanuit Innsbruck met de trein naar Verona. Onderweg geniet u van een bergachtig landschap. Rond 15:00 uur komt u aan in Verona.

Novo Hotel Rossi Verona

lees meer
dag 3

Ontdek Verona

Vandaag heeft u de volle dag de tijd om Verona te ontdekken. Eventueel kunt u ook een dagje Venezië doen. We adviseren hier echter hiervoor de reis te verlengen met één dag.

Zelfde hotel als de voorgaande dag.
optionele dag

Extra dag Verona / dagtrip Venetië

Verleng uw stedentrip Verona met een extra dag. Vandaag kunt u dan de stad nog eens bezoeken. Ook is het mogelijk om optioneel een dagtrip naar Venetië te maken. U vertrekt om 9:22 uur uit Venetië. Vanuit Venetië rijdt er tot 21:10 uur elk uur een trein terug naar Verona. Uw ticket is maximaal vier uur geldig.

Zelfde hotel als de voorgaande dag.
dag 4

Laatste dag Verona

U heeft in de ochtend en eerste deel van de middag nog tijd om de stad te bezoeken. Rond 15:00 uur vertrekt u per trein uit Verona en reist u weer richting Innsbruck. Daar komt de trein rond 18:30 uur aan. In Innsbruck heeft u de tijd voor een dinner / hapje eten (niet inbegrepen). Om 20:40 uur vertrekt u per trein naar Nederland.

Nightjet (nachttrein): lig- en slaaprijtuigen

lees meer
dag 5

Aankomst in Nederland

Tussen 9:00 en 10:00 uur komt de trein volgens dienstregeling weer aan in Nederland, in de praktijk is de trein vaak later.

Stedentrip Verona per trein

Ontdek de stad van Romeo en Julia, door Unesco uitgeroepen tot werelderfgoed

v.a. 574,- p.p.
Rondreis samenstellen
Verona stad

Optioneel in deze reis

Dagtrip Venetië

Treinticket per binnenlandse trein naar de Nightjet

Inbegrepen in deze reis

Ticket voor de nachttrein Amsterdam - Innsbruck

Treinticket EuroCity Innsbruck - Verona

bekijk alles wat is inbegrepen

Niet inbegrepen in deze reis

Toeristenbelasting

Lokaal openbaar vervoer in Verona en Venetië

Goed om te weten

De beschikbaarheid van de nachttrein en het hotel wordt handmatig gecontroleerd. De ligrijtuigen zijn zeker rond vakanties en het weekend snel uitverkocht (slaaprijtuigen nog sneller). Zitplaatsen zijn in de regel ook kort voor vertrek beschikbaar. Wilt u op korte termijn vertrekken en is uw datum niet te selecteren tijdens het boeken? Neem dan telefonisch contact op.

Nachttrein
Standaard is het verblijf in de nachttrein op basis van een ligplek in het ligrijtuig (gedeelde coupé). Als u een eigen coupe wilt, of een plek in het luxere slaaprijtuig wil boeken, dan kunt u dit wijzigen in stap 3 van het boekingsproces ('kamerkeuze wijzigen'). Is budget voor u belangrijk? Dan kunt u ook kiezen voor een zitplek. Ook dit kan in stap 3, door het wijzigen van 'het hotel'. Let goed op: dit dient u zowel bij de heenreis als terugreis te wijzigen!

Inbegrepen
In de ligrijtuigen is een klein ontbijt standaard inbegrepen (koffie of thee, 1 broodje, boter, jam en mineraalwater). Er is een deken, laken en (eenvoudig) hoofdkussen aanwezig. De banken zijn in het ligrijtuig zijn vrij hard, in het slaaprijtuig is er meer comfort. Het slaaprijtuig kunt u zien als 1e klas slapen. Het ontbijt is hier ook iets uitgebreider, er zijn (kleine) handdoeken aanwezig en de bedden ingeklapt worden tot zitcoupe. In het slaaprijtuig heeft u een eigen kleine wasgelegenheid in de coupe, in het ligrijtuig deelt u deze met de rest van het rijtuig. In het zitrijtuig is er géén ontbijt inbegrepen.

Veel gestelde vragen

Wat kan ik verwachten in het ligrijtuig?

  • We boeken voor u een ligplek in een vierpersoonscoupé
  • De wc en wasgelegenheid deelt u met het gehele rijtuig.
  • In de ochtend krijgt u een klein ontbijt (koffie of thee, 1 broodje, boter, jam en mineraalwater)
  • Er is beddengoed aanwezig.
  • De ligbanken zijn vrij stevig/hard. 's nachts slaapt u op de ligbanken, in de avond of ochtend kunt u zitten op dezelfde ligbank.
  • De coupé kan van binnenuit op slot gedaan worden.
  • Ligrijtuigen worden ook wel couchetterijtuigen genoemd.

Wat kan ik verwachten in het slaaprijtuig?

  • We boeken een privécoupé voor u. De bedden zijn boven elkaar.
  • De bedden kunnen ingeklapt worden tot stoelen.
  • In vergelijking met het ligrijtuig bieden de bedden meer comfort
  • U heeft een eigen kleine wastafel
  • Beddengoed is aanwezig (en een kleine handdoek)
  • In de ochtend heeft u een ontbijt a-la-carte. U mag zes items bestellen. Daarmee is het ontbijt uitgebreider dan het ligrijtuig (maar kleiner dan bij een gemiddeld hotel).
  • De coupé is in de regel van binnen- en vanuit buiten afsluitbaar.
  • In de nachttrein naar Wenen, Innsbruck en München is er in de regel een douche en wc op de gang. Ook zijn er per trein drie coupés (Deluxe) met een eigen douche en wc. De nachttrein naar Zürich heeft geen douche, uiteraard wel een wc. Deze is op de gang.
  • U kunt in stap drie kiezen voor een plekje in het slaaprijtuig. Dit kunt u doen door 'de kamerkeuze' te wijzigen.

Wat is de dienstregeling van de Nightjet naar München en Innsbruck?

De Nightjet heeft een deel naar Wenen en een deel naar Innsbruck. De trein vertrekt uit Nederland als één trein en wordt onderweg (in Nürnberg) gesplitst. Normaal gesproken vertrekt de Nightjet om 19:30 uur uit Amsterdam Centraal, ongeveer een half uur later uit Utrecht en rond 20:30 uur uit Arnhem. Echter, vanwege werkzaamheden komt het veervuldig voor dat de trein ongeveer een half uur eerder vertrekt en de trein niet in Arnhem stopt. Vaak wordt er dan wel in Den Bosch gestopt, in plaats van Arnhem. In München hoort de trein om 7:11 uur aan te komen. Na een stop van een kwartier rijdt de trein door naar de eindbestemming Innsbruck. Innsbruck wordt bereikt volgens dienstregeling om 9:14 uur. In de praktijk is de trein vaak later.

Op de terugreis vertrekt de Nightjet in de regel om 20:44 uur uit Innsbruck. Om 22:36 uur komt de Nightjet volgens dienstregeling aan in München. Een klein kwartier later vertrekt de trein. Arnhem is het eerste Nederlandse station, hier hoort de Nightjet om 8:51 uur aan te komen, veertig minuten later volgt Utrecht en om 10:00 uur Amsterdam Centraal. Ook op de terugreis is de nachttrein vaak vertraagd.

Moet ik een mondkapje dragen in de nachttrein (Nightjet)?

Nee, dat is niet meer nodig.

Hoe zit het met de stiptheid van de Nightjet?

De Nightjet is vaker dan gemiddeld vertraagd. Bij een vertraging van meer dan 60 minuten komt u mogelijk in aanmerking voor compensatie.

Stedentrip Verona per trein

Ontdek de stad van Romeo en Julia, door Unesco uitgeroepen tot werelderfgoed

v.a. 574,- p.p.
Rondreis samenstellen

Handige pagina's

Offerte aanvragen
Veel gestelde vragen
Over ons
Last minute trein

Garantie

Om de betrouwbaarheid van jouw reservering te waarborgen, zijn we geregistreerd bij het VZR Garantiefonds en aangesloten bij de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR)

Informatie

Treinrondreis.nl is een initiatief van Treinreiziger B.V.

Treinrondreis
Grondherendijk 41 a/b
3082 DG Rotterdam
Ons kantoor is geen bezoekadres

Telefoon: 010 - 26 13 0 43
Email: contact@treinrondreis.nl

Treinrondreis.nl is een handelsnaam van Treinreiziger B.V. (KVK 86245007). Op al onze pakketreizen is de EU-richtlijn 2015/2302 van toepassing. Zie: de pagina reizigersrechten/reisgarantie. Op alle reizen zijn onze (reis)voorwaarden van toepassing. Wij maken gebruik van cookies en handeren de volgend privacyverklaring. © 2021-2024 Treinrondreis.nl