Treinrondreis.nl

Veel gestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Of heeft u een behoefte aan een offerte? Schroom niet om contact met ons op te nemen. U kunt contact opnemen via Whatsapp (010 - 26 13 0 43), via het offerte formulier, telefoon (eveneens 010 - 26 13 0 43) of per e-mail (contact@treinrondreis.nl).

Ik wil een andere reis maken, kan dat?

Ja dat kan. Vertel uw reiswensen en we maken voor u graag een offerte. U kunt een offerte onder andere aanvragen via Whatsapp (010- 26 13 0 43) en via e-mail (contact@treinrondreis.nl). U kunt ook het offerteformulier gebruiken.

Wanneer moet ik betalen?

U hoeft tijdens het boeken nog niet direct te betalen. Na het boeken wordt eerst handmatig uw reis gecontroleerd. Nadien doet u een aanbetaling van ten minste 15%. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor aanvang worden betaald.

De betaling verloopt via Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Treinrondreis.nl krijgt de reissom pas uitgekeerd na afloop van uw reis.

Kan ik zelf bepalen hoe laat ik reis?

In veel gevallen krijgt u een flexibel treinkaartje en kunt u zelf bepalen hoe laat u reist. Richting Duitsland maken we voor u een zitplaatsreservering voor de ICE en IC/EC-treinen. In dat geval heeft u alleen een gereserveerde zitplaats als u met de gereserveerde trein reist. Als u een treinticket krijgt met treinbinding, dan wordt er met u overlegd.

(NB: Veel panoramatreinen zijn alleen toegankelijk met reservering. Die maken we uiteraard voor u. Als u dan toch op een ander tijdstip wilt reizen, bent u aangewezen op de overige treinen.)

Ik wil vooruit reizen, kan dat?

Vooraf is niet bekend welke stoelen vooruit of achteruit gaan. Als u met twee personen bent en u wilt graag vooruit reizen, kunt u aangeven dat u twee zitplaatsen tegenoverelkaar wilt. Dan kan één persoon zitten in de rijrichting.

Geef dit aan bij het opmerkingenveld tijdens het boeken of stuur na het boeken direct een e-mail om deze wens door te geven.

Welke namen moet ik opgeven tijdens het boeken?

De eerste voornaam en achternaam zoals in uw paspoort staat. Heeft u meerdere voornamen? Dan is het goed om te weten dat de eerste voornaam voldoet. Geboortedatum en paspoortnummer zijn meestal niet nodig.

Kan ik de reis ook annuleren als ik toch niet wil reizen?

Uw reis wordt bij een negatief reisadvies altijd kosteloos geannuleerd. Wilt u om een andere reden annuleren? We bieden tijdelijk een versoepeld annuleringsbeleid. Het annuleringsbeleid kan per reis verschillen, maar de meeste reizen zullen tot vijftien dagen voor vertrek vrijwel volledig annuleerbaar zijn. De annuleringskosten bedragen in de regel € 19 (stedentrips) tot € 25 per persoon (rondreizen). De precieze annuleringskosten staan bij elke reis beschreven bij "goed om te weten". In een enkel geval kunnen die ook hoger zijn dan € 25 per persoon.

Ik wil een afwijkend dagprogramma/reisschema, kan dat?

Ja, we kunnen voor u een offerte maken aangepast aan uw reiswensen. Een offerte kunt u aanvragen via Whatsapp (010 - 26 13 0 43) of via e-mail (contact@treinrondreis.nl).

Zijn dagexcursies inbegrepen?

Dagexcursies zijn alleen inbegrepen als dit expliciet genoemd is of als u hiervoor heeft gekozen tijdens het boeken. Bij sommige dagexcursies is mooi weer gewenst. U kunt besluiten later een dagexcursie te boeken, mits dit in uw reisschema past. Indien gewenst kunt u uiteraard ook ter plekke zelf een dagexcursie regelen.

Weet ik zeker of ik verblijf in de door mij geselecteerde hotels?

Hotels worden handmatig op basis van uw voorkeuren geboekt. Indien deze niet beschikbaar zijn wordt er met u contact opgenomen en bieden we alternatieven zodat de rondreis gewoon door kan gaan. Als de alternatieven niet aan uw wensen voldoen kunt u kosteloos annuleren.

Ik reis met kinderen, zijn er ook familiekamers?

We maken voor u graag een maatwerkofferte. U kunt een offerte aanvragen via onze website, via Whatsapp (010-26 13 0 43) of via e-mail (contact@treinrondreis.nl). Uiteraard kunt u ook gewoon contact opnemen via de telefoon.

Zijn jullie aangesloten bij de SGR?

De SGR is een garantiefonds. Touroperators van rondreizen zijn wettelijk verplicht om u te beschermen tegen een eventueel faillissement (financieel onvermogen). Wij zijn aangesloten bij VZR Garant. Dit is één van de in Nederland vier erkende garantiefondsen.

Is een negatieve COVID-19 testuitslag bij de reis inbegrepen?

In veel gevallen is een negatieve COVID-19 testuitslag noodzakelijk om op reis te kunnen gaan. Deze is echter niet bij de reis inbegrepen.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens de rondreis?

Op dit moment is dat inderdaad in vrijwel heel Europa verplicht. In o.a. Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië dient dit een zogenaamd FFP2-mondkapje te zijn. Als u reist met de nachttrein (Nightjet) dan geldt het volgende: tijdens het slapen hoeft u geen mondkapje te dragen. Als u met bekende mensen bent in de lig- of slaapcoupe, dan hoeft u ook geen mondkapje te dragen. Deelt u de coupé met vreemden? Dan moet u wel een mondkapje dragen.

Kan ik op reis zonder gevaccineerd te zijn?

We raden het sterk af. Als u toch wilt reizen en u bent niet gevacinneerd, dan adviseren wij u zich goed te verdiepen in de mogelijke beperkingen. Het kan voorkomen dat u meerdere keren een negatieve testuitslag moet laten zien of in quarantaine moet. Daar zijn onze reizen niet opaf gestemd. In ondere Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Slowakije en Tsjechië moet u er rekening mee houden dat er bij restaurants, hotels en bezienswaardigheden een vaccinatiebewijs of recente negatieve testuitslag gevraagd kan worden.

Welk vaccinatiebewijs kan ik gebruiken?

U kunt in de Europese Unie, maar ook in Zwitserland, kunt u de CoronaCheck app gebruiken. We adviseren uw vaccinatiebewijs ook uit te printen via www.coronacheck.nl/print.