
Compensatie Interrail bij vertraging
Heb je gereisd met een Interrail Pass en had je een vertraging van 60 minuten of meer? Dan heb je meestal recht op compensatie (ongeacht klasse):
- 60–119 minuten vertraging: €12
- 120 minuten of meer vertraging: €24
Let op: in uitzonderlijke gevallen (zoals overmacht) kan compensatie worden afgewezen. Heb je een hoge toeslag moeten betalen voor de vertraagde trein (zoals bij de Nightjet of Eurostar)? Dan kun je ook compensatie krijgen over de reservering, 25% bij 60-119 minuten vertraging en 50% bij +120 en meer. Als Treinrondreis de reservering heeft gemaakt, kunnen wij dat voor je doen.
Claim indienen?
Zorg dan voor de volgende twee screenshots uit de app:
- Je Interrail Pass (via My Pass)
- De lijst met gebruikte treinen
Je kunt de claim indienen via het online formulier van Interrail (meer info).
Pass via Treinrondreis gekocht? Op het compensatieformulier wordt gevraagd waar je de Interrail Pass hebt gekocht. Heb je deze via Treinrondreis ontvangen? Dan kies je voor: “I purchased my Pass somewhere else”.
Verder wordt er gevraagd om je IBAN-nummer en de BIC-code van je bank.
Weet je de BIC-code niet? Deze kun je eenvoudig vinden via Google. Hier zijn de meest voorkomende: ING: INGBNL2A, Rabobank: RABONL2U, ABN AMRO: ABNANL2A.
Uitleg: Hoe maakt u een screenshot?
Een screenshot kunt u op een Android telefoon (zoals Samsung) maken door de aan/uit-knop en de volume knop omlaag tegelijk in te drukken. Bij de Iphone doet u iets soortgelijks: druk de zijnknop en de volumne-omhoogknop in en laat beide gelijk weer los.
